جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
دری نجف‌آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک گفت: خون‌بهای شهید اسماعیل هنیه نابودی کامل رژیم صهیونیستی و در نهایت آزادی فلسطین و قدس شریف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: مجامع بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی اسرائیل را در ترور شهید هنیه و محکوم کنند و سردمداران این رژیم منحوس را پای میز محاکمه بیاورند.

وی ادامه داد: سازمان‌های حقوق بشری که فلسفه وجودیشان دفاع از مظلوم و گسترش عدالت در جهان است در مقابل این جنایت رژیم صهیونیستی هم سکوت اختیار کرده‌اند که این نشان می‌دهد آنها خودشان بزرگترین جنایتکاران تاریخ هستند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: رژیم منحوس صهیونیستی میهمان عزیز ملت ایران را ناجوانمردانه به شهادت رساند و بدون شک پاسخی سخت و دندان‌شکن در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: ایران کشوری امن و میزبان شخصیت‌های جهانی بود اما رژیم جنایتکار اسرائیل در روز تحلیف رییس جمهور ایران، هم به جنوب لبنان حمله کرد و هم در ایران شهید اسماعیل هنیه را به شهادت رساند.

وی بیان کرد: شهادت شهید اسماعیل هنیه نه تنها هیچ خللی در جبهه مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه این جنایت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: شهادت شهید هنیه در واقع می‌تواند جنبش آزادی بخش و مقاومت فلسطین و مجموعه جریان‌های مقاومت را جهش قابل توجهی دهد و بر اساس همین جهش شهادت اسماعیل هنیه زمینه‌ساز تغییرات و تاثیرات قابل توجهی را در منطقه غرب آسیا با تاکید بر جغرافیای فلسطین خواهد شد.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: شهید اسماعیل هنیه در اردوگاه‌های اسارت متولد شد و در برابر اشغالگری و برای استقلال ملت فلسطین تلاش‌های بیشماری در طول زندگی با برکت خود انجام داد و ۶۶ نفر از اعضای خانواده خود را در مسیر آرمان ملت بزرگ فلسطین از دست داد.

وی بیان کرد: هرچند آمریکایی‌ها عنوان کردند ما در شهادت هنیه دخالت نداشتیم اما دخالت نداشتن به غیر از همراهی کردن است و این موضع آمریکا قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راه شهدا با قدرت ادامه پیدا می‌کند و این افراد که در مسیر خدمت جان خود را تقدیم کردند، شهادت در مسیر خدا و ایستادگی و مقاومت که خدا فرموده و دستور قرآن است، را انتخاب کردند و نام و یاد آنها همواره در دلها باقی خواهد ماند.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: خون شهید هنیه و سایر شهدای مقاومت باید موجب تقویت وحدت و یکپارچگی مسلمانان در راستای نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف شود و تا اسرائیل نابود نشود منطقه خاورمیانه به آرامش کامل نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز بکار دولت چهاردهم اشاره کرد و ادامه داد: دولت آقای پزشکیان با تقوا، مردمی و سخت کوشی قله‌های بلند را فتح خواهد کرد.

امام جمعه اراک گفت: انتظار است دولت جدید به وعده داده شده خود عمل کند و با حفظ خطوط قرمز نظام با تلاش مضاعف مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بعد انتخابات، میدان، میدان رفاقت است و میدان رقابت نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha